تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/03/21 - 00:04
کد خبر: 472894

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

شرایط پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در مقطع ارشد چگونه است؟ / امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد

شرایط پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در مقطع ارشد چگونه است؟ / امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد

اخبار بررسی شده امروز شامل شرایط پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در مقطع ارشد چگونه است؟ و امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد و تمدید مهلت ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه فرهنگیان و نخبگان ایرانی از دانشگاه‌های برتر جهان چگونه برمی‌گردند؟ و دیگر موضوعات مشابه که در ادامه به مرور آنها خواهیم پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»اخبار بررسی شده امروز شامل شرایط پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در مقطع ارشد چگونه است؟ و امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد  و تمدید مهلت ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه فرهنگیان و نخبگان ایرانی از دانشگاه‌های برتر جهان چگونه برمی‌گردند؟ و دیگر موضوعات مشابه که در ادامه به مرور آنها خواهیم  پرداخت.

شرایط پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در مقطع ارشد چگونه است؟

دانشگاهها و موسسات آموزش عالی می‌توانند یک بار در هر سال به ازای هر رشته، از بین دانش آموختگان رتبه اول تمامی رشته های آموزشی خود در مقطع کارشناسی که حداکثر یک سال تحصیلی از تاریخ فراغت از تحصیل آنها نگذشته باشد، فقط یک نفر را که بالاترین معدل کل را کسب کرده باشد به عنوان پذیرش استعداد درخشان به سازمان سنجش آموزش کشور معرفی کنند.

شرایط پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاهها و موسسات آموزش عالی براساس مفاد آیین نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در مقاطع کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) و کارشناسی ارشد به تصویب شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که به تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نیز ابلاغ شده است.(جزئیات بیشتر)

امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد

 علی صدر، سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته از روز ۱۱ خرداد ماه آغاز شده، گفت: به منظور مساعدت با متقاضیانی که پایان مهلت تعیین شده ی اولیه بعنی تا تاریخ ۱۶ خرداد ماه موفق به انتخاب رشته نشده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده که مجازین به انتخاب رشته بتوانند تا پایان روز شنبه ۲۰ خرداد ماه نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های مورد نظر خود اقدام نمایند.(جزئیات بیشتر)

تمدید مهلت ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه فرهنگیان

مهلت ثبت نام دانشجوی متعهد به خدمت آموزش و پرورش به صورت پذیرش بدون آزمون (استعداد درخشان) در مقطع کارشناسی ارشد نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه فرهنگیان تا فردا تمدید شد.

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد؛ در نظر دارد براساس آیین نامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد»، از بین برگزیدگان علمی دوره کارشناسی پیوسته برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در دوره روزانه کارشناسی‌ارشد، دانشجوی کارشناسی ارشد متعهد خدمت به آموزش و پرورش پذیرش نماید.(جزئیات بیشتر)

نخبگان ایرانی از دانشگاه‌های برتر جهان چگونه برمی‌گردند؟

 در سال ۱۳۹۵ سامانه «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» با عنوان «کانکت» راه‌اندازی شد که یک پل ارتباطی بین افراد خارج از کشور با ایران باشد. به وسیله‌ این سامانه افراد در خارج از کشور ظرفیت‌هایی که در داخل وجود دارد را مشاهده می‌کنند و بعد از آن با دانشگاه، پژوهشگاه و یا شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباط برقرار خواهند کرد. این ارتباط منجر به همکاری می‌شود که مدل‌های مختلفی برای آن تعریف شده است.(جزئیات بیشتر)

سه ویژگی مهم در جذب اعضای هیأت علمی اعلام شد

به نقل از روابط عمومی وزارت علوم،  محمد خلج امیرحسینی رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم  در نشست روسای دانشگاه های منطقه ۹ کشور در دانشگاه حکیم سبزواری گفت:  تمهیداتی اندیشیده شده تا با کار جهادی، به محض فراخوان جذب، دانشگاه ها افراد شرکت کننده را غربالگری علمی کنند و مصاحبه عمومی و سپس امور هیات اجرایی نیز انجام گیرد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود تا کارگاه های مختلفی برای جذب افراد شایسته فعال شوند و پس از انجام امور علمی، عمومی و اجرایی، تلاش شود تا پرونده‌های بدون مشکل در بازه ای سه ماهه از طریق مرکز جذب تعیین تکلیف شوند.(جزئیات بیشتر)

 فستیوال بین المللی ورزش‌های دانشگاهی-روسیه

پنجمین اردوی انتخابی تیم ملی فوتسال دانشجویان به منظور شناخت نفرات برتر برای شرکت در فستیوال بین المللی ورزش‌های دانشگاهی روسیه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار و ۲۶ بازیکن به اردوی نهایی دعوت شدند؛ بنابراین گزارش رضا فلاح رئیس انجمن فوتسال دانشجویان گفت:در این اردو که با شرکت ۶۵ دانشجو به مدت دو روز برگزار شد از سوی کادر فنی ۲۶ بازیکن زیر به اردو بعدی دعوت شدند.(جزئیات بیشتر)

زمان پرداخت وام های دانشجویی اعلام شد

مسعود گنجی درباره زمان پرداخت وام‌های دانشجویی در نیسمال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ گفت: ثبت نام و تأیید وام‌های دانشجویی به تازگی تمام شده است و معمولاً کارشناسان صندوق رفاه دانشجویان نیز دو هفته روی آن کار می‌کنند.

وی ادامه داد: دانشجویان تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ فرصت داشتند برای درخواست وام‌های دانشجویی ثبت نام کنند، سپس کارشناسان دانشگاه‌ها تا ۸ خرداد زمان دارند تا مدارک دانشجویان را بررسی و تأیید کنند.(جزئیات بیشتر)

زمان ثبت نام آزمون دکتری تخصصی رشته های علوم پزشکی ۱۴۰۲ تغییر کرد

آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور (Ph.D by Research) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی با هدف تأمین نیروی انسانی متعهد و متخصص ۴ آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

مهلت نام نویسی و ارسال مدارک آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی از ۲۲ تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ به روزهای ۹ تا ۱۶ مردادماه ۱۴۰۲ موکول شد.(جزئیات بیشتر)

کنترل روند تشکیل کلاس‌های دانشگاه تهران سامانه‌سپاری می‌شود

محمود کمره‌ای، معاون آموزشی دانشگاه تهران امروز شنبه ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ در دهمین جشنواره آموزش دانشگاه تهران که در تالار شهید چمران دانشکدگان فنی در حال برگزاری است، افزود: به سامانه سپردن فعالیت‌ها در حوزه آموزش باعث می‌شود که سیستم چابک‌تر و سریع‌تر پیش برود و مشکلات آموزشی دانشجویان مستقیم‌تر و سریع‌تر حل شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با برشمردن سامانه‌های آموزشی فعال در دانشگاه تهران، اظهار کرد: "سامانه پاد" مرتبط با ارتقا و تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه تهران تا نیمه تابستان راه‌اندازی می‌شود و به این ترتیب فرآیند ارتقای اعضای هیات علمی نیز سامانه‌سپاری می‌شود.(جزئیات بیشتر)

 نهمین دوره اردوی تدریس جهادی وتر در ۶ استان کشور برگزار می‌شود

 قائم مقام گروه تدریس جهادی وتر، محمدجواد حاتمی گفت: هشتمین دوره‌ی اردوهای تدریس جهادی وتر، با مشارکت 70 نفر از دانشجویان دانشگاه‌ تربیت دبیر شهید رجایی تهران، در طی 5 هفته، در محله شهید هرندی دروازه غار تهران، برگزار شد.

وی افزود: اردوی تدریس جهادی وتر با مشارکت 55 نفر از دانشجویان برادر و 15 نفر از دانشجویان خواهر برگزار شد که دانشجویان به مدت 5 هفته(3 هفته در اردیبهشت و 2 هفته در خرداد ماه) در روز پنجشنبه، از صبح تا عصر به تدریس پرداختند.(جزئیات بیشتر)

قرار گرفتن نام دانشگاه قم در لیست مؤسسات پراستناد برتر دنیا در پایگاه ESI

 به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، بر اساس گزارش‌ مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) و آخرین رتبه‌بندی پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) مربوط به بازه زمانی ۲۰۲۲-۲۰۱۲، تعداد دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی پراستناد برتر دنیا در تمام حوزه‌های موضوعی ۸۵۵۷ مورد است و ۴۱ دانشگاه جامع زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این فهرست هستند.

در این گزارش دانشگاه قم در زمره موسسات پر استناد برتر دنیا  قرار ‌گرفته است. لازم به ذکر است پایگاه شاخص‌های اساسی علم یکی از پایگاه‌های اطلاعاتی مؤسسه کلاریویت آنالیتیکس است که به معرفی پژوهشگران، مؤسسات، انتشارات و کشورهای برتر در حوزه‌های موضوعی مختلف می‌پردازد. منظور از مؤسسات همان دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی است که تعداد استناد دریافتی آن‌ها در ۱۰ سال اخیر بیش از سایر مؤسسات است.(جزئیات بیشتر)

کسب مدال جهانی شمشیربازی توسط دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی

به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، نیما زاهدی دانشجوی مقطع کارشناسی علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه شهید بهشتی و نماینده ایران در مسابقات جهانی شمشیربازی روسیه، تا مرحله نیمه‌نهایی پیش رفت و به مدال برنز رسید و در بین ۵۲ بازیکن شرکت کننده در این رقابت‌ها در جایگاه سوم ایستاد.(جزئیات بیشتر)

نامه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان؛
تاکنون هیچ‌گونه خوابگاه متاهلی به دانشجویان اختصاص داده نشده

 جمعی از تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان با ایراد نامه‌ای به ریاست این دانشگاه خواستار تامین خوابگاه متاهلی برای دانشجویان متاهل شدند.(جزئیات بیشتر)

بی کفایتی در دانشگاه چمران/ حداقل یک کولرسرویس کنید! +توئیت

باتوجه به فرارسیدن فصل گرما و امتحانات دانشجویان، تعدادی از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز گفتند: مجتمع حضرت معصومه(س) که با سیستم سرمایش چیلر کار می کند که به دلیل قدیمی بودن، این سیستم خنک کننده باید تبدیل به کولر بشود اما رئیس دانشگاه از انجام این کار امتناع میکند و دانشجویان برای فرار از گرمای سخت شهر اهواز به نمازخانه پناه آورده اند.

 همچنین یک فعال اجتماعی نیز در واکنش به این موضوع در توئیتر نوشت؛(جزئیات بیشتر)

اعلام برگزیدگان دهمین جشنواره آموزش دانشگاه تهران

 به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، رشته‌ها، گروه‌های علمی و دانشکده‌های دانشگاه تهران در قالب کمیسیون‌های تخصصی علوم اجتماعی و رفتاری، دامپزشکی، علوم انسانی، علوم پایه، فنی و هنر و معماری دسته‌بندی شده‌اند که در هر یک از این کمیسیون‌ها یک استاد پیشکسوت معرفی شده است. دکتر حمید ابریشمی (دانشکده اقتصاد) از کمیسیون تخصصی علوم اجتماعی و رفتاری، دکتر محمود بلورچی از کمیسیون تخصصی دامپزشکی، دکتر محمود جعفری دهقی (دانشکده ادبیات و علوم انسانی) از کمیسیون تخصصی علوم انسانی، دکتر علی حائری روحانی از کمیسیون تخصصی علوم پایه، دکتر علی‌اصغر حمیدی از کمیسیون تخصصی فنی، دکتر حشمت‌اله متدین از کمیسیون تخصصی هنر و معماری و دکتر بهمن یزدی صمدی از کمیسیون تخصصی کشاورزی به عنوان پیشکسوتان آموزشی برگزیده دهمین جشنواره آموزش دانشگاه تهران معرفی و تجلیل شدند.(جزئیات بیشتر)

سعید غیاثی ندوشن سرپرست دانشگاه فرهنگیان شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ طی حکمی از سوی رضا مراد صحرایی  وزیر آموزش و پرورش، سعید غیاثی ندوشن به عنوان سرپرست دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد.

گفتنی است وی پیش از این معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان را بر عهده داشت.(جزئیات بیشتر)

 زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد علوم‌پزشکی

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان اینکه همزمان با اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی‌ارشد رشته‌های علوم‌پزشکی، فرایند انتخاب رشته آغاز می‌شود، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نتایج نهایی این آزمون در نیمه دوم شهریور ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می‌شود.

محمدمهدی نوروز شمسی درباره زمان اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی‌ارشد ۱۴۰۲ رشته‌های علوم‌پزشکی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نتایج اولیه آزمون کارشناسی‌ارشد رشته‌های علوم‌پزشکی تا ۱۵ تیر ماه به اطلاع داوطلبان می‌رسد.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک
مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
گفت و شنود/ آب شد!
صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۸ اردیبهشت
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top